Deklaracja dostępności
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie sporządzono dnia: 2019-12-29. Deklarację dostępności cyfrowej sporządzono na podstawie oświadczenia wykonawcy serwisu internetowego „Domin Jarosław Data Quest” z oceną dostępności strony internetowej - Oświadczenie w formacie PDF.
Na stronie można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o informację. Osobą odpowiedzialną jest Grażyna Staszków, adres e-mail: gstaszkow@um.jastrzebie.pl, numer telefonu:. 32 47 85 38.Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada Grażyna Staszków, gstaszkow@um.jastrzebie.pl, tel. 32 47 85 381.
Organ nadzorujący, do którego można składać skargi i odwołania: Prezydent Miasta Jastrzębie-Zdrój
adres: 44-335 Jastrzębie-Zdrój, al. J. Piłsudskiego 60
prezydent@um.jastrzebie.pl telefon: 32 47 85 220
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Do budynku Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój prowadzi jedno wejście z rozsuwanymi drzwiami. Wejście jest z poziomu zero. W holu wejściowym zamontowany jest terminal informacyjny. Jest to terminal z kolorowym poddrukiem, z łatwo wyczuwalnymi elementami wypukłymi oraz czytelnym, kontrastowym układem graficznym uzupełnionym w postaci tekstów czarnodrukowych i pinów brajlowskich. Dzięki niemu osoby niewidome czy słabowidzące, ale też starsze i mające problemy ze słuchem uzyskają informacje o przestrzeni, w której się znajdują. Terminal wyposażony jest w wypukły plan budynku urzędu, system nagłaśniający odczytujący komunikaty, klawiaturę oraz podpisy brajlowskie, wypukłe i w powiększonym druku. Budynek wyposażony jest w dwie windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą się przemieszczać między piętrami. Windy wyposażone są w komunikaty głosowe informujące o zamknięciu i otwarciu drzwi, na którym piętrze winda się zatrzymuje. Drzwi do windy otwierają się automatycznie. Przyciski są podświetlane, dzięki czemu osobom z dysfunkcją wzroku łatwiej z nich korzystać. Podświetlenie w kolorze czerwonym zastosowano dla trybu gotowości przycisku do użycia, natomiast po jego naciśnięciu kolor zmienia się na zielony. Alarmowe przyciski są na stałe podświetlone na żółto. Ponadto przyciski dyspozycji z oznaczeniem numerycznym posiadają informacje w języku Braille’a. Przed schodami w budynku urzędu są tzw. pola uwagi – żółte pasy informujące osoby niedowidzące, że wchodzą na stopień. Na poręczach są nakładki z informacją podaną alfabetem Braille’a. Na przeszklonych powierzchniach (wszystkich szklanych drzwiach) znajdują się taśmy ostrzegawcze.
Na parterze budynku znajduje się toaleta dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami.
Osoba niewidoma może wejść do budynku urzędu i wszystkich jego pomieszczeń (poza technicznymi) z psem asystującym.
Na parkingu Urzędu Miasta zapewniono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Osoby niesłyszące i niemówiące mogą przy pomocy wiadomości tekstowej SMS zasięgnąć wszelkich potrzebnych informacji w Urzędzie Miasta, a także zgłosić sprawę. Dla zapewnienia alternatywnej drogi komunikacji z osobami niezdolnymi do przekazywania informacji głosowych, Urząd Miasta uruchomił specjalną linię telefoniczną o numerze 516 844 320. Wiadomości SMS odbierane są całodobowo przez pracowników Straży Miejskiej, którzy udzielają odpowiedzi na zadane pytanie lub w odpowiedzi na otrzymane zgłoszenie podejmują stosowne działania.
Osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się mogą kontaktować się z Urzędem Miasta Jastrzębie-Zdrój za pośrednictwem: poczty elektronicznej miasto@um.jastrzebie.pl, gstaszkow@um.jastrzebie.pl, fax 32 47 17 070, 32 47 85 381 oraz osobiście w Kancelarii ogólnej (pokój 020A) Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój. Proste sprawy urzędowe załatwiane są bezpośrednio przez pracowników Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój, posługujących się językiem migowym. Załatwienie takiej sprawy przez osobę uprawnioną nie wymaga wcześniejszego zgłoszenia.
W sprawach szczególnie skomplikowanych, osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Konsultacje Społeczne Jastrzębie-Zdrój
Serwis miejski Jastrzębie-Zdrój | Konstulacje społeczne Jastrzębie-Zdrój